Please do not edit this file. This file will be updated frequently so any manual changes will be discarded It's recommended to include this file right before closing
För frågor eller mer information, tveka inte att kontakta oss dygnet runt via e-post på hanna@acon24.se. Vår kundtjänst är öppen under vanliga kontorstider (9-17).
Sverige | +46 706-662471 |
Den allmänna leveranstiden är 5-10 arbetsdagar från beställningens leveransbekräftelse. Leveransen av produkter som finns i lager påbörjas inom 24-48 timmar på vardagar. Vänligen notera att vi inte levererar delleveranser. Om din beställning innehåller förbeställda produkter kommer hela din beställning att skickas när de förbeställda produkterna finns i lager.
Leveransen sker via PostNord. När leveransen har påbörjats får ni en leveransbekräftelse och spårningslänk via e-post med vilket du kan spåra ditt paket med. Du kan även spåra ditt paket med PostNord App. Från spårningslänken ser ni enkelt var ditt paket är samt hur, när och var det levereras.
Leveransmetoden beror på paketets vikt och volym. För mindre paket (< 35kg) kan du välja vilken dag du önskar ta emot ditt paket eller alternativt att paketet levereras till närmaste postombud. Om inte PostNord får kontakt med kunden, levererar PostNord paketet till närmaste postombud i stället för den angivna leveransadressen.
Större paket (>35kg) levereras till den angivna leveransadressen. Oftast levereras stora produkter på pallar och kunden bör ta hand om att återvinna pallen lämpligt. Vid leverans av större paket tar PostNord kontakt med er för att bestämma tid för leverans. Observera att ni måste vara på plats för att kvittera och ta emot paketet.
Ytterligare kostnader kan tillkomma om du bor på en liten gata/ö/annat speciellt område. I sådana fall måste leveransföretaget överföra din beställning till en mindre lastbil för leverans eller på annat sätt göra särskilda arrangemang för leverans. Om du vet att stora lastbilar inte kan nå din gata (ett problem i vissa städer och på landsbygden), måste du meddela oss detta innan du gör din beställning så att vi kan informera leveransföretaget.
Vänligen observera att det kan förekomma ytterligare förseningar under högsäsong, t.ex. Black Friday och jul. Nationella helgdagar kan också orsaka förseningar.Vi eftersträvar att leverera i tid, det kan dock finnas omständigheter som ligger utanför vår kontroll och som kan påverka leveranstiderna. Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av förhållanden som vi inte kan påverka, t.ex. strejker, transportproblem eller andra oförutsedda händelser.
Vi använder även DHL som leveranspartner för vissa försändelser. När din beställning skickas med DHL får du ett separat spårningsnummer via e-post. Du kan enkelt spåra din försändelse via DHL:s spårningssida.
Vi erbjuder säker betalning via Shopify Payments och Klarna. Du kan välja mellan kortbetalning, direktbetalning eller faktura via Klarna.
Vi erbjuder garanti för de flesta av våra produkter. Garantin kan vara från ett (1) till tio (10) år, beroende på produkten. Garantiperioden och mer detaljerad garantiinformation finns på produktspecifikationerna för den aktuella produkten i vår onlinebutik.
Om du av någon anledning vill returnera en produkt du har köpt, måste du kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten.